Reklam Metni Yazmanın İncelikleri ve Nasıl Yazılır ?
Reklam metni yazmanın püf noktasını açıklayın! Pazarlama Teknikleri 20 Yorum Reklam metni yazmanın gerçekten yaratıcılık gerektirdiğini biliyorum. Yaratıcılık tek başına yeterli olsaydı, işimiz çok daha kolay olurdu. Hayır, bu yeterli değil! Her işte olduğu gibi, reklam metni yazmak için çeşitli ipuçları vardır. İkna edici metinler yazmak söz konusu olduğunda birçok teknik paylaştım. Yazılarımın çoğu içerik pazarlamasını etkili bir şekilde kullanmakla ilgiliydi. Şimdi bahsedeceğim konu çok daha spesifik bir alana değiniyor. Yine bir içerik pazarlama organı olan bu eser tam olarak vitrini ifade ediyor.Bilezik, slogan, ana başlığın metni gibi çeşitli isimler verebilirsiniz.Önce deneyip sonra başarılı çalışmamın sonuçlarını sizlerle paylaşıyorum. Başarısız deneyimlerimi "hatalardan ders çıkarma" konusunda paylaşmaya çalışıyorum. Şimdi okuyacağınız makale, reklam metni yazarken asla unutmamanız gereken gerçekleri anlatıyor. . Reklam metni yazmanın ilk kuralı Reklamınızı nerede paylaşmayı düşünüyorsunuz? Bunun bir AdWords görüntülü reklamı olduğunu varsayalım. Peki görüntüleri kullanabilir miyiz? Evet, şunu da kullanabiliriz: Kısa bir başlıkKısa bir açıklama metni Kısa bir harekete geçirici mesaj Bunlar temel olarak doldurmamız gereken alanlardır. Görsel kısmı sanat yönetmenine emanet edeceğiz ama ona ne tür bir kompozisyon oluşturmak istediğimizi söylemeliyiz. Bu nedenle reklam metninin belirlenmesinde fayda vardır. Peki reklam metni oluştururken asla unutmamamız gereken gerçek nedir? Dikkat etmek. Nasıl iyi bir başlık yazılacağını söylemiyorum. Etkili başlıklar yazmanın tekniklerini zaten paylaştım. Bunu hatırlamak isteyenler şu makalemi okuyabilir: Hipnotik başlıklar yaratmak.Şimdi tamamen farklı bir ayrıntıdan bahsediyorum: reklam metninde neyi vurgulamamız gerektiğini tartışıyoruz. Neredeydik? Hey! Görüntülü reklam kampanyası için düzenleme yapıyorduk. Resmi vurgulayın, başlık veya alt metinleri olsun. Vurgulanması gereken bir mesaj olduğunu asla unutmayın. .Luke Sullivan ve Sam Bennett, CREATE SATIŞ REKLAMLARI OLUŞTURMA kitaplarında bu mesajı "reklamda baskın olan şey..." olarak adlandırıyorlar. Reklamı oluştururken, reklama hakim bir mesaj olmalıdır. Marka, slogan, ürün ve faydadan aynı anda bahsetmeniz gerekebilir. Reklamın çıkış noktası ürünün faydası ise o fayda en dikkat çekici yere yazılmalıdır.Yani reklamı izleyen kişi önce faydasını görmelidir. Tabii avantajın hakim olmasını istiyorsanız. Buna karar vermek için, reklamı oluşturan öğelerin hiyerarşik bir düzenini (önem sırası) oluşturmak gerekir. Reklam kampanyanıza ne hakim olmak istiyorsunuz? Diyelim ki büyük bir sipariş verdiniz: BrandVisualProductBenefitSloganYukarıdaki önem sırasını tamamen oluşturdum. Hatırlatırım: İlk önce reklama hakim olmak istediğiniz şeyi yazmalısınız. Şimdi yukarıdaki temsili sıralamayı yorumlayalım. Böyle bir sıralama yapsaydım, şunu düşünürdüm: Marka değerinin dikkat çekmenin en iyi yolu olduğuna inanıyorum. Artık ürün hakkında konuşabilirim. İnsanlar bu markanın ürünlerini merak ediyor. Peki bu ürün ne vaat ediyor? Artık insanların dikkatini çekmeyi başardığıma göre ürünün faydasını anlatabilirim.Son varlığım slogandır. Önce silahı koydum. Saniyede 1000 potansiyel müşteri kaybedebileceği endişesiyle yazmak gibi. İşimi asla şansa bırakmak ve en güçlü silahımı reklamın merkezine koymak istemiyorum. Niye ya?
No comments